22 juni 2023
Schimmel 1885

Donderdag 22 juni 2023 organiseert Lions Club Scherpenzeel-Woudenberg-Renswoude de zesde editie van het gezellige en inmiddels een begrip geworden evenement in de regio: 'de Lions Haringparty'.
Vorig jaar mochten we eindelijk, na een pauze van twee jaar vanwege de alom bekende (covid)reden, de party nieuw leven inblazen.
De Lions Haringparty vindt opnieuw plaats in de sfeervolle en ontspannen ambiance van Schimmel Brasserie 1885 in Woudenberg.

Het programma biedt voldoende ruimte om te genieten van de heerlijke nieuwe haring én te netwerken.

De opbrengst is voor een goed doel

Dit jaar hebben wij gekozen voor Zwembad ‘t Willaer in Scherpenzeel, waarvan ook inwoners van Woudenberg en Renswoude graag gebruik van maken.
In verband met de alsmaar oplopende energiekosten en de wens tot verduurzaming heeft het zwembad vijftig zonnecollectoren op het dak van het entree-gebouw laten plaatsen om de drie miljoen(!) liter water in het zwembad te verwarmen en warm te houden en door deze verduurzaming de oplopende energiekosten het hoofd te bieden.
De installatie van deze zonnecollectoren heeft echter wel een bres geslagen in de reserves van het zwembad, die wij met de opbrengst van de veiling van het vaatje nieuwe haring en diverse andere items hopen te verkleinen.

Wilt u ons helpen dit doel te bereiken?

Kom dan met uw familie, vrienden en bekenden naar onze Haringparty, geniet van de nieuwe haring en bied mee op het vaatje Hollandse Nieuwe, aangeboden door Vishandel Ebbers, of een van de andere, interessante items en help hierdoor mee Zwembad ‘t Willaer te ondersteunen. Bovendien bent u verzekerd van een gezellige avond die muzikaal zal worden opgeluisterd door troubadour Leo de Vlieger die, gewapend met een repertoire dat varieert van grappige luisterliedjes tot gezellige meezingers, de avond van de juiste sfeer zal voorzien.

Programma van de Haringparty

17:00 uur Aanvang en inloop
18:15 uur Welkomstwoord met aansluitend de Veiling van het vaatje haring
20:30 uur Afsluiting van de avond

Het vaatje 'Hollandse Nieuwe' zal via het Amerikaanse systeem worden geveild. De ervaren en kleurrijke Veilingmeester Nielsson, die de derde en vierde editie van onze Haringparty heeft geleid, zal de veiling opnieuw naar een hopelijk mooie opbrengst voeren. Hij zal voorafgaand aan de veiling het systeem uitleggen voor diegenen die nog nooit een veiling hebben bezocht. Ook zal hij een aantal andere, zeer interessante items, ingebracht door onze sponsors, aan de man of vrouw proberen te brengen.

Brasserie Schimmel 1885
Stationsweg-Oost 243